Офтальмологія

Oftalmologiya-588x288

Ветеринарна офтальмологія як окрема наука з’явилася в нашій країні порівняно недавно.
Ще два-три десятиліття тому ветеринарна офтальмологія вважалася частиною ветеринарної хірургії.
Основоположником вітчизняної ветеринарної офтальмології є професор Копенкин Є.П. На сьогоднішній день в Москві ветеринарів – офтальмологів налічується не більше двох-трьох десятків. А попит на послуги ветеринара-офтальмолога в останні роки значно підвищився.

Види хвороб очей кішок і собак
В останні роки реєструється безліч хвороб очей кішок, хвороб очей собак і інших тварин. Це захворювання рогівки, склери, судинної оболонки ока, кришталика, сітківки і хвороби допоміжних органів ока. Причому, в останні роки з’явилася величезна кількість спадково обумовлених хвороб очей кішок і хвороб очей собак. Також відзначається сплеск аутоімунних хвороб кон’юнктиви, рогівки, судинної оболонки ока. Почастішали випадки сухого керато-кон’юнктивіту у собак, який раніше зустрічався рідко. З’явилися нові хвороби очей кішок, наприклад – корнеальний секвестр. Завороти століття раніше, якщо і зустрічалися у собак, то рідко і були нескладними, легкоустранімих. В останні ж роки завороту століття зустрічаються як у собак, так і у кішок, і деколи потрібно ювелірна копітка роботи для їх виправлення.
Таким чином, тільки вузький фахівець – ветеринар – офтальмолог може визначити природу хвороби очей кішки, хвороби очей собаки та інших тварин, поставити точний діагноз і призначити правильне лікування.
Всі операції на органі зору проводяться під загальним наркозом з використанням очних мікрохірургічних інструментів під контролем збільшувальних приладів в присутності потужного джерела світла.

Виклик ветеринара-офтальмолога на будинок зручний, так як ветеринар-офтальмолог приїде в узгоджене з Вами час. Вам не доведеться шукати його в ветеринарних клініках і довго чекати своєї черги. Можна також записатися на прийом до ветеринара-офтальмолога до ветклініки.

Офтальмологія – невід’ємна частина сучасної ветеринарної медицини. Стан очей тваринного безпосередньо вказує на стан всього організму, або є показником здоров’я тварини. Тому навіть ветлікарі-терапевти при огляді тварини звертають особливу увагу на очі: на райдужну оболонку, на рогівку, на кон’юнктиву. У здорової тварини рогівка гладка, блискуча, прозора, помірно зволожена. Райдужна оболонка здорової тварини має певну структуру і індивідуальний колір у кожної тварини, навіть усередині однієї породи. За райдужною оболонкою можна навіть ідентифікувати тварин і визначити приблизний вік тварини. Зіниця в нормі середнього розміру, повинен адекватно реагувати на інтенсивність світла. Зіниці здорових очей однаково реагують на світло. Кон’юнктива повинна бути блідо-рожева, гладка, зволожена.
Загальні захворювання, такі як хронічна ниркова недостатність, хронічна печінкова недостатність, інтоксикації, вірусні інфекції, наприклад, часто супроводжуються хворобами очей у собак і кішок: кон’юнктивіту, увеїту, крововиливами в сітківку і склоподібне тіло та ін.
І, навпаки, захворювання очей, наприклад проникаючі поранення рогівки, можуть привести до спільного поганого стану тварини. Патологічний процес може перекинутися на інше око, або навіть стати причиною загибелі тварини.

Що включає в себе офтальмологічний прийом?

– Збір анамнезу
– Оцінка розмірів і положення очних яблук
– Оцінка розмірів зіниць і реакції зіниць на світло
– Огляд століття
– Огляд третє століття
– Обстеження слізного апарату
– Огляд кон’юнктиви
– Обстеження рогівки і склери
– Обстеження передньої камери
– Обстеження райдужки
– Обстеження кришталика і скловидного тіла
– Обстеження сітківки
– Постановка діагнозу і призначення лікування

• Операції собакам і кішкам на століттях
(Пластика повік, резекція новоутворень та ін.)
• Операції на рогівці (ушивання наскрізних ран рогівки, кератопластика, оперативне лікування корнеального секвестру, резекція дермоіда і ін.)
• Виправлено очного яблука собакам при пролапсі і оперативне лікування косоокості
• Операції собакам і кішкам на третьому столітті (фіксація залози третього століття, оперативне лікування завороту хряща третього століття)
• Операції собакам і кішкам на очному яблуці (звісцерація, енуклеація, імплантація інтраокулярного протеза).